Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vyšší výkon efektivně

Většina námi upravovaných aut má přeplňované vznětové motory – diesely, kde je díky přeplňování turbodmychadly citelný nárust dvou důležitých parametrů, tím je výkon a hlavně točivý moment. Naším cílem je snížení spotřeby pohonných hmot a zvýšení výkonu motoru v nižších otáčkách. Výsledkem naší práce je EFEKTIVITA a spokojenost zákazníků.

Proč chiptuning?

Automobilka vyrobí vozidlo s univerzálním software v řídící jednotce motoru, které je schopné jezdit ve většině světadílů s různou kvalitou paliva,  nadmořskou výškou, průměrnou roční teplotou atd. Nabízí na jeden druh motoru několik výkonových kategorií finančně odstupňovaných, které spočívají pouze v naprogramování řídící jednotky motoru při výrobě a výrobce si tak u výkonnějších verzí jednoduše zvýší zisk. 

V dnešní moderní době se přesnost výroby velice zvýšila, stejně jako kvalita motorových olejů, proto výrobci mohou s jedním typem motorů nabízet mnoho výkonových variant, které s novými modely aut stále zvyšují. Například motor z koncernu VW 2,0 TDi se nabízí ve výkonových variantách 75 – 140kw s minimální konstrukční úpravou.

Zároveň však výrobci vozidel nepotřebují, aby jejich zákazníci jezdili s vozy mnoho let, proto jsou některé modely z výroby úmyslně nedokonalé, některé s výrobní vadou. Jednoduchými faktory pro likvidaci motorů aut jsou ze strany automobilky zvýšení proběhu servisního intervalu, zeslabení některých důležitých komponentů, špatné naprogramování software motorů a robotizovaných převodovek, chybějící a vadné ukazatele teploty motorů, přehnaná snaha o dodržování absurdních emisních limitů, šipky s odkazem na včasné řazení apod.

Známe většinu motorů a řídících jednotek, jsme ve spojení s autorizovanými servisy, evidujeme poruchy jednotlivých modelů a snažíme se nabídnout své služby pouze tam, kde to má smysl. Pracujeme se daty od výrobců motorů, kde vhodným způsobem měníme parametry vstupních dat, se kterými řídící jednotky pracují, tzv.mapy. V závislosti na druhu vozidla se upravuje spousta dat například hodnota tlaku, množství vzduchu, tlak a délka vstřikování paliva do spalovacího prostoru, výstupní údaje ze sond a čidel celé motorové soustavy. Pozměníme specifické hodnoty originálního software v řídící jednotce a tím dosáhneme změny chování motoru při různém zatížení. Naši technici software pečlivě zkouší a testují, některý převezmou od špičkových firem v našem oboru, se kterými spolupracujeme.

 Výsledkem je zvýšení síly motoru v nižších otáčkách a snížení spotřeby pohonných hmot. Viz. naše motto:

…Zvýšení výkonu efektivně

Je to bezpečné pro motor?

Ano, ale pod podmínkou, že bude upraveno společností, která se touto činností profesionálně zabývá a po skončení služby poskytne klientovi záruku včetně kompletní sady nejdůležitějších dokumentů a doporučení.

Varujeme před garážovými kutily a doporučujeme obezřetnost s firmami typu „profesionální, nejlepší, největší, akce, sleva“ apod. 

Než špatný chiptuning, to raději žádný!

Jelikož se jedná o poměrně složité zásahy do software řídících jednotek, měli byste zvážit, komu své auto svěřujete. V našem oboru je v ČR spousta nesolidních firem i jednotlivců, kteří své neumětelství honosně presentují všemi směry, mají na to čas. 

Všechny naše přístroje jsou licencovány výhradně pro naši společnost. Jsme si jisti, že software vozidla bude správně upraven a nepoškodí jej, v určitém směru dokonce prodlouží jeho životnost. Ke každé objednávce přistupujeme individuálně a nepoužíváme žádné předem připravená univerzální data. 

Naší práci rozumíme, baví nás a snažíme se v našem oboru stále vzdělávat. Vážíme si toho, že spokojený zákazník je tou nejlepší reklamou.

Jak se to dělá?

Prvně musíte zavolat na info linku. Předtím  si připravte veškeré informace o vašem vozidle - většinu údajů naleznete v malém technickém průkazu, druh převodovky a počet najetých kilometrů jistě víte. Společně posoudíme, zda je vozidlo vhodné na úpravu software a co vše jsme schopni nabídnout, dozvíte se orientační parametry a cenu úpravy.

Po domluvě termínu přijede technik na domluvené místo, nejlépe kryté s možností elektrické zásuvky na 230V. Provede se zkušební jízda s vozidlem, kontrola chybových hlášení diagnostikou a zkopíruje se originální software z řídící jednotky vozidla. Spolu s ostatními údaji jsou data zaslána specialistům, kteří provedou úpravu parametrů a pošlou zpět pro zapsání do vozidla. Vyplní se objednávkový formulář, provede se zkušební jízda a vyúčtování provedené služby. Dozvíte se zajímavá doporučení, jak užívat vozidlo co nejdéle.

Na námi upravený software poskytujeme 3 roky záruku, ke každému vozu vystavíme certifikát a graf s novými parametry. Doporučujeme vytisknout a přiložit k velkému technickému průkazu.

Vyplatí se investice?

Pokud své auto dobře znáte a chcete jej minimálně rok ještě využívat, investice do kvalitního chiptuningu se vyplatí. Kromě zvýšení výkonu nabízíme i další služby, které Vám ušetří náklady na opravu vozidla, například EGR ventily, vířivé klapky, Start / stop systém, AD Blue, problémy s DPF, s převodovkami DSG - najdete v samostatných sekcích.

Po naší úpravě budou bezpečnější rozjezdy z nepřehledných dopravních situací, rychlejší předjížděcí manévry, sníží se počet přeřazení. Rovněž jízda s plným zatížením, přívěsným vozíkem či zapnutou klimatizací se stane plynulejší.

Při zachování stejné dynamiky vozidla se sníží spotřeba pohonných hmot a zvýší se radost z řízení. Dle našich zákazníků se spotřeba paliva sníží o 0,5 L (Škoda Octavia, Peugeot  Partner, VW Passat) až o 1,5 L (BMW X6, Fiat Ducato Camper, Ford Ranger).

Jaké získáte parametry?

Přesný nárůst výkonu lze určit po dynamickém měření na motorové brzdě, tedy válcovém dynamometru, ale obvykle jej změníme na bezpečnou hodnotu specifikovanou výrobcem motorů. Provedením kontroly software naše společnost pozná vhodný výkon pro daný motor dle provozních parametrů motoru. Využíváme pouze rezervy motoru ponechané výrobcem vozidla, vše se zachováním standardní výbavy bez úprav. Na přání ladíme individuálně také auta po změně sání, turbodmychadel, chladiče stlačeného vzduchu a výfukového systému. 

Naším zásahem garantujeme navýšení výstupních hodnot, skutečné parametry závisí pouze na mechanickém stavu Vašeho vozidla a motoru!

Obvyklé zvýšení točivého momentu pohybuje v rozmezí od 15% do 35% u osobních a dodávkových vozů, o 10% – 20% u nákladních aut, s přeplňovanými vznětovými motory.

Je to legální?

Používáme pouze legální software od certifikovaného vývojového centra, díky tomu se mohou vozidla pohybovat po silnicích zcela bez problémů. Naše služby nemají žádný vliv na STK, naopak často dochází k snížení emisních hodnot, než u vozidel bez úpravy software. Některé úpravy jsou dokonce schváleny ministerstvem dopravy, zápis o této změně do technických průkazů však nedoporučujeme. Udává se pouze hodnota výkonu, zvýšení výkonu u přeplňovaného motoru je ovlivněno hlavně zvýšením točivého momentu.

O úpravě vozidla dostanete certifikát a graf s novými parametry (slouží majiteli vozidla k informativním účelům).

Vozy v záruční době

U vozidel provozovaných v záruční lhůtě poskytnutou výrobcem nabízíme řešení zvýšení výkonu odlišnou technologií. Jedná se o použití vícekanálového emulátoru, laicky se toto zařízení nazývá Power Box. Toto zařízení se naprogramuje přesně na daný typ motoru vozidla a zapojí se na datovou komunikační linku do řídící jednotky vozidla. Po nastartování vozu se upraví vstupní parametry do řídící jednotky a ta reaguje zvýšením jízdního výkonu, podobně jako u úpravy software. Velikou výhodou je jednoduchá montáž, která nemá za následek vliv na záruku, emise a jiné komplikace, navíc lze kdykoli z vozidla demontovat a případně prodat dál. Nevýhodou je zpravidla menší nárust výkonu. 

Tato zařízení vyrábí zahraniční partner, který má vlastní vývojové centrum. Ke každému vozu poskytneme podrobné informace, včetně záruky a certifikátu. Jedná se o velice kvalitní výrobek s jasným původem, danými prokazatelnými parametry, vyrobeno v EU.

Je vhodný především pro osobní a dodávková vozidla, pro nákladní vozy a autobusy tuto technologii nedoporučujeme. 

BMW 3 s motorem 335D Twin Turbo 230 kw a 630 Nm

bmw_brzda.jpg

Graf s novými parametry 

graf-bmw.png